تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی سریال پنگوئن ۲۰۲۴| روایتی درباره یکی از شخصیت‌های شرور سری داستان‌های مصور بتمن

داستان سریال پنگوئن یک هفته پس از وقایع فیلم بتمن ۲۰۲۲ اتفاق می‌اُفتد و نحوه به قدرت رسیدن آزوالد کابلپات یا همان پنگوئن را به تصویر می‌کشد.

پنگوئن

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: بعد از موفقیت همه جانبه آحرین فیلم از سری فیلم‌های بتمن ساخته مت ریوز که فروشی ۷۷۲ میلیون دلاری را تجربه کرد دی سی کامیکس و کمپانی برادران وارنرز تصمیم گرفتند با همکاری اچ بی او یک اسپین آف بر اساس یکی از شخصیت‌های شرور مشهور این فیلم و سری فیلم‌های بتمن تولید کنند. به همین منظور کاراکتر پنگوئن را انتخاب کردند که یکی از مشهورترین شخصیت‌های شرور سری داستان‌های مصور بتمن است. کالین فارل که در فیلم بتمن مت ریوز نقش این شخصیت شرور را بازی کرده بود برای بازی در این سریال هم انتخاب شد. تصویربرداری این سریال از اول مارس سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۴ ادامه داشت. این سریال هشت قسمت خواهد بود و اچ بی او پخش آن را از تاریخ ۱۹ سپتامبر آغاز کرد. پیش بینی می‌شود پخش سریال تا ۱۰ نوامبر ادامه داشته باشد. داستان این سریال یک هفته پس از وقایع فیلم بتمن ۲۰۲۲ اتفاق می‌اُفتد و نحوه به قدرت رسیدن آزوالد کابلپات یا همان پنگوئن را به تصویر می‌کشد.

شخصیت پنگوئن کیست؟

آزاوالد کابلپات یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین شخصیت‌های منفی سری داستان‌های مصور بتمن است که توسط بیل فینگر و باب کین خلق شد و از شماره ۵۸ سری داستان‌های بتمن در دسامبر ۱۹۴۱ به این داستان اضافه شد. پنگوئن مردی است کوتاه قامت، بدقواره و چاق که موی اندکی دارد و عینک تک چشم می‌زند. او بینی منقار مانندی دارد که او را شبیه پنگوئن می‌کند. پنگوئن یک چتر معروف دارد که هم زمان به عنوان تفنگ، چاقو و فندک عمل می‌کند. پنگوئن اغلب سیگار برگ می‌کشد. کابلپات در یک خانواده ثروتمند در گاتهام به دنیا آمد. او موجودی ناقض الخلقه بود که از همان کودکی به پرندگان علاقه داشت. این علاقه به حدی زیاد بود که او در بزرگسالی هم اغلب سرقت‌هایش را به کمک پرندگان انجام می‌داد. پدر بروس وین [بتمن] باعث ورشکستگی خانواده کاپلبات می‌شود. این موضوع نفرت آزوالد را برمی‌انگیزد و او را تبدیل به یکی از دشمنان بزرگ بتمن می‌کند.

بازیگران سریال پنگوئن 

بازیگر اصلی سریال پنگوئن کالین فارل ایرلندی است که یکی از مشهورترین بازیگران حال حاضر جهان است. فارل با بازی در فیلمی بنام منطقه جنگی ساخته تیم راث بازیگر انگلیسی به شهرت رسید و مورد توجه جوئل شوماخر کارگردان مطرح سینما قرار گرفت و برای فیلم تایگرلند انتخاب شد. فارل با بازی درباجه تلفن، کارآموز و سوآت به یک بازیگر توانا و بین المللی تبدیل شد.


بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال خرس| همه چیز درباره رکوردزنی سریالی که ۲۱ جایزه امی را جارو کرد


بازی در این فیلم‌ها اسپیلبرگ را قانع کرد که از فارل در فیلم گزارش اقلیت استفاده کند. بازی در نقش اصلی فیلم جنجالی و پرفروش اسکندر به شهرت فارل افزود و باعث شد کارگردانانی مانند مایکل مان و وودی آلن برای بازی در فیلم‌های‌شان سراغ او بیایند. فارل سرانجام با بازی در فیلم در بروژ مارتین مک‌دانا توانست جایزه گلدن گلاب بهترین بازیگر مرد را دریافت کند. از نقش آفرینی‌های منحصربه فرد فارل در سال‌های اخیر می‌توان به حضور در آثاری مانند یادآوری کامل، هفت روان پریش و بنشی‌‍‌های اینیشرین اشاره کرد که این فیلم آخر برایش کاندیداتوری بهترین بازیگر مرد جایزه اُسکار را به ارمغان آورد.

پنگوئن

دیگر بازیگر مطرح سریال پنگوئن رنزی فلیز است. او که تباری دومنیکنی دار در سال ۱۹۹۷ در برانکس نیویورک به دنیا آمد. فلیز کودکی پرماجرایی داشت. در همان سنین ئکودکی همراه مادرش به فلوریدا نقل مکان کردن چرا که مادرش از سرمای نیویورک متنفر بود و نمی‌خواست پسرش در چنین آب و هوایی بزرگ شود. فلیز دوران تحصیلات ابتدایی در هشت مدرسه مختلف تحصیل کرد که برای خودش رکوردی به حساب می‌آید. چند سال بعد و پس از ازدواج مجدد مادرش به کالیفرنیا نقل مکان کرد و هنگام تحصیل در دبیرستان سانتامونیکا بود که متوجه علاقه‌اش به هنرهای نمایشی شد. او فینالیست مسابقات نمایش آگوست ویلسون و مسابقات کانون موسیقی در سال ۲۰۱۶ بود. این اتفاق باعث شهرت فلیز و حضور در پروژه‌های سینمایی مختلف شد که مهم‌ترین آن‌ها فراریان مارول، صداپیشگی در انیمیشن افسون و بازی در سریال پنگوئن است.

نظر منتقدان درباره سریال پنگوئن 

پنگوئن تا به این لحظه به لحاظ انتقادی سریال بسیار موفقی بوده است و در وبسایت معتبر راتن تومیتوز توانسته از مجموع ۹۱ نقد نمره ۰۵/۸ از ۱۰ را کسب کند. اجماع منتقدان درباره این سریال می‌گوید:«پنگوئن گاتهام را به شکل بهت آوری به تصویرمی‌کشد. این سریال یک حماسه جنایی است که بازی کالین فارل به آن اُبهت عجیبی داده است.»

پنگوئن

چند فکت جالب درباره سریال پنگوئن 

کالین فارل سخت تلاش کرد تا در فیلم بتمن ۲۰۲۲ برای بازی در نقش پنگوئن سیگار بکشد. اما در این راه ناموفق بود. اما در سریال موفق شده مجوز لازم برای این کار را بگیرد و پنگوئن را مردی عاشق سیگار به تصویر بکشد.

سازندگان این سریال از فیلم‌های جنایی صورت زخمی و جمعه خوب طولانی تاثیر پذیرفته‌اند.

کالین فارل بعد از برجیس مردیت دومین بازیگری است که نقش پنگوئن را هم در فیلم و هم در سریال بازی می‌کند.

کالین فارل در کنار دنی دوویتو (که در فیلم تیم برتون نقش پنگوئن را بازی کرده) در فیلم دامبو حضور داشته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما